Kto by pomyślał, że black metal Furii da się połączyć z jadowitym techno Zamilskiej? Kto by przypuszczał, że do tego zestawu można dopasować jeszcze black/punkowych chuliganów z Owls Woods Graves i mathcore'owych sludge'owców z Krzty? Takiej fuzji wszyscy potrzebowaliśmy. Nadchodząca trasa będzie promować nowe, wyczekiwane wydawnictwo Furii album Huta Luna, który ukaże się 10 października od Pagan Records.
rock / punk - koncerty w Trójmieście
Zamilska to nie-metal, a jednak metal pełną gębą. I nie chodzi tu tylko o to, że od lat jest fanką ekstremy, lecz o to, że jej zbudowana na elektronice twórczość emanuje iście metalową intensywnością. W piosenkach artystki ze Śląska znajdziecie jednak nie tylko ciemne barwy, tylko całą paletę różnorodnych brzmień i nastrojów. Bo Zamilska oprócz silnie zrytmizowanego techno i industrialu proponuje także brzmienia popowe czy - okazjonalnie - gotyckie lub nawet egzotyczne, jak chociażby na ostatnim albumie "Uncovered". Natalia na scenie jest sama, ale pożera za pięciu. Dajemy słowo.
Artysta The Fall w flagowym hicie z ostatniej płyty Owls Woods Graves przestrzega, że idzie diabeł, ale my przyjmujemy go z otwartymi ramionami. Bezpardonowy, brudny, momentami sięgający wręcz do street punka black metal w wydaniu krakowskiego projektu to cios między oczy i hity do skandowania pełną piersią. Tak zresztą było na ich inauguracyjnym koncercie w Krakowie - na scenie rzeź, pod sceną chaos, mosh i chórki robione przez calutką publiczność. W końcu wszyscy jesteśmy
sludge metal, mathcore:
W ciągu ostatnich dwóch lat Krzta bardzo szybko przeskoczyła ze statusu olsztyńskiej ciekawostki do bycia jednym z bardziej intrygujących zjawisk polskiej sceny ekstremalnej. Ich dojmująco ciężki sludge w pomieszaniu z emocjonalnym, a jednocześnie zagmatwanym mathcorem nie jest łatwy w obsłudze, ale za to trafia w serce bez żadnego mizdrzenia się.