Podobne wydarzenia
w każdą środę (do 26.06), godz. 17:15 - 18:30
Gdańsk,
Centrum Dolna Brama, ul....
Wstęp wolny
w każdą sobotę (do 31.08), godz. 8:30 - 9:30
Gdynia,
Plaża przy Polance Redłowskiej
Wstęp wolny
Vinyasa krama joga jest podejściem do praktyki nauczanym przez Tirumalai Krishnamacharyę,
"ojca współczesnej jogi", nauczyciela m.in. B.K.S. Iyengara, Pattabhiego Joisa, T.K.V. Desikachara,
A.G. Mohana, S. Ramaswamiego, Indry Devi.
W podejściu tym zwracamy uwagę na synchronizację oddechu z ruchem i inteligentne,
zindywidualizowane budowanie sekwencji. Praca dynamiczna i statyczna jest w równowadze,
koncentracja cały czas na oddechu - w związku z czym możemy osiągnąć harmonię między stabilnością a rozluźnieniem i spokojem. W pracy w asanach (pozycjach jogi) wykorzystujemy w pełni potencjał oddechu, dzięki czemu zwiększamy swoje rozluźnienie. Jak pisze Srivatsa Ramasawami
"Sanskrycki termin vinjasa pochodzi od przedrostka vi, który znacza zmienność i przyrostka nyasa, który oznacza 'w ramach ustalonych parametrów'. Te parametry (...) zawarte w Jogasutrach Patañdżalego to:stabilność (...), wygoda - (...) radość i relaksacja w pozycji, płynny i długi oddech." Fundamentalną ideą vinyasy jest zatem integracja ruchu, oddechu i uważności.
W praktyce asan, od której zaczynamy w jodze pracujemy nad 3 elementami - nad ciałem,
umysłem i oddechem. Naszą pracę możemy zacząć od dowolnego z nich, który stanie się jakby
"nauczycielem" pozostałych 2 elementów. A zatem możemy podjąć intensywną i precyzyjną pracę z
ustawieniami ciała, by wpłynąć na oddech i umysł (tak jak u B.K.S. Iyengara), możemy pracować z
naszym umysłem, aby wpłynąć na to co się dzieje z ciałem i oddechem (jak w jodze Sivanandy),
wreszcie możemy pracować z oddechem, by w ściśle określony sposób wpłynąć na ciało i umysł
(tak jak w ashtanga jodze, a w najbardziej rozwiniętej formie w vinyasa krama jodze). Podczas
niniejszego warsztatu będziemy obserwować w jaki sposób oddech może inicjować określoną pracę
ciała i jak może wpływać na stan umysłu. W praktyce sprawdzimy w jaki sposób synchronizować
oddech z ruchem w sekwencjach dynamicznych, w jaki w sekwencjach statycznych, zbadamy jak
niewielkie wydawałoby się zmiany w sposobie oddychania mogą wpłynąć na działanie danej sekwencji
asan na nas. Oprócz tego omówimy 3 bandhy i zbadamy w jaki sposób mogą nam pomóc praktykować
bardziej bezwysiłkowo. Zapraszam do wspólnej pracy!
Program
INFORMACJA O PROWADZA¥CYM: www.MaciejWielobob.pl
Sobota, 29 maja 2010
10.30 - rejestracja na warsztat
11.00-14.00 - Wprowadzenie, praktyka asan i pranajamy
17.00-19.00 - Część seminaryjna warsztatu
Niedziela, 30 maja 2010
10.00-13.30 - Praktyka asan i pranajamy
MIEJSCE:
Sala gimnastyczna III Szkoy Społecznej STO, ul. Waryñskiego 36, Gdañsk Wrzeszcz
CENA: 150 zł
REZERWACJA:
Zgłoszenie na e-maila
Kontakt do organizatora: tel. 606-824-557
Podczas rejestracji prosimy zgłosić nauczycielowi ewentualne problemy zdrowotne.
www.joga-trojmiasto.pl
ourban@tlen.pl
"ojca współczesnej jogi", nauczyciela m.in. B.K.S. Iyengara, Pattabhiego Joisa, T.K.V. Desikachara,
A.G. Mohana, S. Ramaswamiego, Indry Devi.
W podejściu tym zwracamy uwagę na synchronizację oddechu z ruchem i inteligentne,
zindywidualizowane budowanie sekwencji. Praca dynamiczna i statyczna jest w równowadze,
koncentracja cały czas na oddechu - w związku z czym możemy osiągnąć harmonię między stabilnością a rozluźnieniem i spokojem. W pracy w asanach (pozycjach jogi) wykorzystujemy w pełni potencjał oddechu, dzięki czemu zwiększamy swoje rozluźnienie. Jak pisze Srivatsa Ramasawami
"Sanskrycki termin vinjasa pochodzi od przedrostka vi, który znacza zmienność i przyrostka nyasa, który oznacza 'w ramach ustalonych parametrów'. Te parametry (...) zawarte w Jogasutrach Patañdżalego to:stabilność (...), wygoda - (...) radość i relaksacja w pozycji, płynny i długi oddech." Fundamentalną ideą vinyasy jest zatem integracja ruchu, oddechu i uważności.
W praktyce asan, od której zaczynamy w jodze pracujemy nad 3 elementami - nad ciałem,
umysłem i oddechem. Naszą pracę możemy zacząć od dowolnego z nich, który stanie się jakby
"nauczycielem" pozostałych 2 elementów. A zatem możemy podjąć intensywną i precyzyjną pracę z
ustawieniami ciała, by wpłynąć na oddech i umysł (tak jak u B.K.S. Iyengara), możemy pracować z
naszym umysłem, aby wpłynąć na to co się dzieje z ciałem i oddechem (jak w jodze Sivanandy),
wreszcie możemy pracować z oddechem, by w ściśle określony sposób wpłynąć na ciało i umysł
(tak jak w ashtanga jodze, a w najbardziej rozwiniętej formie w vinyasa krama jodze). Podczas
niniejszego warsztatu będziemy obserwować w jaki sposób oddech może inicjować określoną pracę
ciała i jak może wpływać na stan umysłu. W praktyce sprawdzimy w jaki sposób synchronizować
oddech z ruchem w sekwencjach dynamicznych, w jaki w sekwencjach statycznych, zbadamy jak
niewielkie wydawałoby się zmiany w sposobie oddychania mogą wpłynąć na działanie danej sekwencji
asan na nas. Oprócz tego omówimy 3 bandhy i zbadamy w jaki sposób mogą nam pomóc praktykować
bardziej bezwysiłkowo. Zapraszam do wspólnej pracy!
Program
INFORMACJA O PROWADZA¥CYM: www.MaciejWielobob.pl
Sobota, 29 maja 2010
10.30 - rejestracja na warsztat
11.00-14.00 - Wprowadzenie, praktyka asan i pranajamy
17.00-19.00 - Część seminaryjna warsztatu
Niedziela, 30 maja 2010
10.00-13.30 - Praktyka asan i pranajamy
MIEJSCE:
Sala gimnastyczna III Szkoy Społecznej STO, ul. Waryñskiego 36, Gdañsk Wrzeszcz
CENA: 150 zł
REZERWACJA:
Zgłoszenie na e-maila
Kontakt do organizatora: tel. 606-824-557
Podczas rejestracji prosimy zgłosić nauczycielowi ewentualne problemy zdrowotne.
www.joga-trojmiasto.pl
ourban@tlen.pl