• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

The Bad Plus Trio - JaZzGdyni na Pokładzie (3 opinie)

lip 12

piątek, godz. 19:00

bilety 344 - 544 zł
wyprzedane
wrz 10

wtorek, godz. 19:30

bilety 190 - 230 zł
Kup bilet

Nie trzeba być wybitnym specjalistą, czy mieć nieskazitelny słuch, by móc docenić - to jedyne w swoim rodzaju - połączenie sił: kontrabasisty Reida Andersona, pianisty Ethana Iversona, oraz perkusisty Davida Kinga. Bez względu na to jak opisujesz „rodzaj muzyki, którą lubisz“, pełen pasji, eklektyczny język, którym przemawia The Bad Plus, skierowany jest do każdego, kto posiada funkcjonujące serce i uszy.

Od momentu ich właściwego powstania w roku 2000, The Bad Plus wydało dwie niezależne płyty i dwie kolejne dla Sony / Columbia. Na albumach wydanych przez Columbia Records These Are The Vistas w 2003 roku i Give w roku 2004, grupa współpracowała z renomowanym producentem i mistrzem studyjnym Tchadem Blake (jego wkład w album Give zdobył nominacje do nagrody Grammy). Kolejne albumy zespołu to Suspicious Activity? z 2005 roku oraz Blunt Object - Live in Tokyo006. Najnowszy krążek grupy nosi tytuł Prog, to głównie z materiałem zawartym na tej płycie artyści przyjadą do Polski.

W czasie koncertów The Bad Plus pozbyli się wszelkich ograniczeń, czego doświadczyć mogła różnoraka pod względem wielkości, koloru skóry, temperamentu i narodowości publiczność.

Jeśli kiedykolwiek czytaliście o The Bad Plus w magazynach muzycznych, wiecie prawdopodobnie, że grają różne covery.

Jeśli kiedykolwiek czytaliście o The Bad Plus w szczególnie uznanych magazynach muzycznych, wiecie też, że głównie grają swoje kompozycje, a wszyscy trzej członkowie zespołu są uznanymi kompozytorami. Nie zważając na twórcę utworów, The Bad Plus wnosi na scenę różnorodną paletę tego czym są zainspirowani. Oni nie są tylko jazzowym trio, dla którego „uleganie wpływom rockowych“ znaczy jedynie głośne granie, czy nawiązywanie do Zeppelinow.

Dzięki doświadczeniu w komponowaniu i wykonywaniu różnorakiej muzyki, a także zdolnościom improwizatorskim muzycy The Bad Plus potrafią wykreować nastrój utworu, by go nastepnie całkowicie zburzyć i zbudować na nowo, nie tracąc przy tym kontroli nad całością kompozycji.

I proszę jeszcze zauważyć, że The Bad Plus są grupą bardzo spójną. Niech nie zmyli Was fakt, że to Iverson jest leaderem tylko dlatego, że nosi garnitur. Nie przypisujcie Andersonowi etykiety „kolumny dekoracyjnej” tylko dlatego, że zdarza się, iż stoi pośrodku i nie ma wiele do powiedzenia. I nie mylcie Kinga z warunkowo zwolnionym łobuzem, tylko dlatego, że karze każdą powierzchnię swojej perkusji więcej niż jedną parą pałeczek.

Ich muzyka to absolutnie rozbrajający i futurystyczny materiał, nad którym wszyscy trzej mają kontrolę.

Oficjalna strona The Bad Plus =>
Zobacz i posłuchaj jak grają =>



Recenzje prasowe

„Gdyby Bracia Cohen stworzyli trio jazzowe, byłoby to coś w tym stylu – komizm i dramatyzm w jednym.”
The Guardian

„The Bad Plus wzbogacili szary obraz jazzu granego na pianinie w swoje anarchiczne poczucie humoru, współczense poczucie rytmu i głośną dynamikę. Absolutnie należy ich wysłuchać.”
The Telegraph

„Są jak kręcąca się karuzela, która zasysa a potem wypluwa jazz, klasykę, rock i taniec... Żywiołowi, wyczerpujący i błyskotliwi.”
Time Out

"Czwarta płyta The Bad Plus udowadnia, że zespól ten jest lepszy niż ktokolwiek inny w łączeniu jazzu z późnych lat 60. z indie-rockiem... Grupa ta lubi największe melodie i w dokonanych wyborach nie ma półśrodków: Zaczynają od „Chariots of Fire” Vangelisa i robią z tego pomnik jazzowy.”
The New York Times

„ Zuchwałe i łamiące zasady trio jazzowe miażdży a czasem ściera w proch swing by pozwolić zabłysnąć wolnej improwizacji... Dynamika odgrywa dużą rolę w ich muzyce, podobnie jak humor – element brakujący u większości współczesnych jazzmanów.”
Billboard

„W „Suspicious Activity?” spokojne, słodko-gorzkie napięcie, charakteryzuje cały album, podkreśla tożsamość grupy. Nowe utwory są nieprawdopodobnie chwytliwe i poruszające, a ich spontaniczna gra zbliża się do tego, co Miles Davis nazwał E.S.P. Jeden z utworów to chwytająca za serce interpretacja tematu „Chariots of Fire” odzwierciedlająca to wszystko, co najpiękniejsze w grupie The Bad Plus.”
The "L" Magazine

„Grupa wkłada siłę, pasję i postmodernistyczny humor do fortepianowego tria jazzowego.”
DownBeat

„Jedno jest pewne: The Bad Plus stworzył jedno z najbardziej oryginalnych brzmień współczesnej muzyki.”
All About Jazz

„Każdy z muzyków tego tria jest wirtuozem swego instrumentu, ale to co wznosi ich na wyżyny to umiejętność wspólnej pracy i współgrania z pozostałymi muzykami... zespół ten osiągnął artystyczną indywidualność i nic im na tej drodze nie przeszkadza.”
Blogcritics.org

„Podobają się przy pierwszym słuchaniu i wciąż zadziwiają przy piątym. To jest talent.”
Jazziz

„The Bad Plus triumfalnie grają w tę ekstremalną grę... Bez względu na rodzaj ta muzyka jest poruszająca i mocna w każdym calu.”
Rolling Stone

„Najpotężniejsza broń grupy to ich własne kompozycje.... Nie było tego dużo w nagraniach jazzowych ostatnich lat.”
The Washington Post

„ Mają umiejętność improwizacji jazzmanów... Nie jest to łatwa muzyka, ale jest piękna i z pewnością rozwija nasze odczucie tego, czym jest muzyka.”
The Independent (London)

„Ten album [Give] musisz mieć.”
Downbeat

„... co się dzieje gdy grupa jazzowa odmawia wejścia do zamkniętego getta stylu i gdy włącza do swej twórczości elementy rocka i muzyki pop? I gdy robi to w sposób, który nie kompromituje zasady improwizacji jazzowej ? Tego właśnie dokonali The Bad Plus. A rezultat – jest to jedna z najbardziej podziwianych nowych grup jazzowych.”
New York Daily News

"['These Are The Vistas'] to jeden z najważniejszych albumów jazzowych w ostatniej dekadzie.”
JazzTimes

"...'These Are the Vistas' to nie tylko świeży podmuch – to jest tornado. Jeśli chcesz wiedzieć dokąd zmierza jazz – posłuchaj tej płyty.”
The Washington Post

„ To niekonwencjonalne trio zasługuje na coś więcej niż aplauz. Ich nie można zignorować.”
Billboard.com

"ekscytujący do szpiku kości, gorący muzycy z sercami hard-rockowymi„.
Rolling Stone


Bilety cenie 45 PLN w przedsprzedaży, 55 PLN w dniu koncertu
Studenci 25 PLN (za okazaniem legitymacji, tylko przed koncertem)
do nabycia w Tawernie przy klubie Pokład, na Pokładzie, a także:
Gdynia:
- Press Point Centrum Handlowe Batory
- Salon Muzyczny PULS w Centrum GEMINI, Skwer Kościuszki
Gdańsk:
- Internet Cafe przy Kinoplexie w Alfa Centrum,
- Internet Cafe przy kinie Krewetka,
Internet:
www.ticketonline.pl


Opinie (3)

  • Obecny :) !!

    • 0 0

  • JazZstodoly

    :)
    napewno nie zawitam po tym co bylo na ostanim koncercie. NIE DZIEKUJE!

    • 0 0

  • "napewno" to jest chyba wyraz ze stodoły:) (na pewno) również byłem i publiczność oszalała na EST! Mi się strasznie podobało!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.