Sketch to nie wszystko! Rozpocznij przygodę z tworzeniem interaktywnych prototypów oraz animacji podczas najbliższego spotkania z serii Strefa UX.
Podobne wydarzenia
poniedziałek, godz. 11:30
Gdynia,
Willa Wincent
bilety 200 zł
sobota, godz. 10:15
Gdańsk,
ul. Jana Kilińskiego 4...
bilety 15 zł
Gdzie: PPNT Gdynia, budynek III, sala F/H
Statyczna makieta nie zawsze wystarcza do zaprezentowania pracy projektanta w sposób zapewniający zrozumienie koncepcji przez klienta. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Framer, narzędzie do tworzenia interaktywnych prototypów oraz animacji, wykorzystywane u takich gigantów jak Dropbox, Pinterest czy Twitter.
Dla kogo?
Dla osób zainteresowanych tematyką projektowania produktów i usług zorientowanych na użytkownika, jak cała Strefa UX. Na warsztaty zapraszamy każdą osobę zainteresowaną podstawami tworzenia interaktywnych animacji w programie Framer.
Ważne: musisz przyjść z własnym komputerem z oprogramowaniem macOS (Framer jest tylko w wersji na Mac) oraz zainstalowanym Framerem (może być w wersji próbnej - najlepiej pobrać go nie wcześniej niż na kilka dni przed warsztatami). Program do pobrania: https://framer.com/
Dlaczego warto?
Na warsztatach omówimy kluczowe funkcje Framera oraz podstawy składni kodu pisanego w CoffeScript. Pokażemy jak zbudować widok ekranu, a następnie stworzyć z niego interaktywny, animowany prototyp aplikacji mobilnej. Animacje oraz interakcje będą oparte jedynie o wiedzę przekazaną na warsztatach, więc wcześniejsza umiejętność programowania nie jest tu niezbędna. "Kod", który razem stworzymy, będzie bardzo prosty i zrozumiały, nie będzie zawierał żadnych pętli, obliczania, zmiennych itp. Wiedza zdobyta na warsztatach pozwali na stworzenie kilku możliwych stanów obiektu (na przykład przezroczystość, pozycja, wielkość) i płynne animowanie przejść między nimi - zarówno w odpowiedzi na akcję (click lub touch) jak i nadrzędne (Page Load).
Warsztaty poprowadzi Michał Malewicz - designer, założyciel agencji HYPE4 oraz co-founder w HYPE4mobile. Budował strony internetowe już w 1999 roku, a od 2008 projektuje także aplikacje mobilne. Wraz ze swoją agencją tworzył własne produkty oraz startupy, ale też rozwiązania dla firm takich jak Samsung, Orange, mBank, BMW, MTV, Nickelodeon, czy PAYBACK. Z Michałem mogliście się już spotkać podczas styczniowego Tipi UX #9, gdzie opowiadał o MVP - Minimum Viable Precision oraz podczas kwietniowych warsztatów z podstaw Sketcha w Strefie UX.
Statyczna makieta nie zawsze wystarcza do zaprezentowania pracy projektanta w sposób zapewniający zrozumienie koncepcji przez klienta. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Framer, narzędzie do tworzenia interaktywnych prototypów oraz animacji, wykorzystywane u takich gigantów jak Dropbox, Pinterest czy Twitter.
Dla kogo?
Dla osób zainteresowanych tematyką projektowania produktów i usług zorientowanych na użytkownika, jak cała Strefa UX. Na warsztaty zapraszamy każdą osobę zainteresowaną podstawami tworzenia interaktywnych animacji w programie Framer.
Ważne: musisz przyjść z własnym komputerem z oprogramowaniem macOS (Framer jest tylko w wersji na Mac) oraz zainstalowanym Framerem (może być w wersji próbnej - najlepiej pobrać go nie wcześniej niż na kilka dni przed warsztatami). Program do pobrania: https://framer.com/
Dlaczego warto?
Na warsztatach omówimy kluczowe funkcje Framera oraz podstawy składni kodu pisanego w CoffeScript. Pokażemy jak zbudować widok ekranu, a następnie stworzyć z niego interaktywny, animowany prototyp aplikacji mobilnej. Animacje oraz interakcje będą oparte jedynie o wiedzę przekazaną na warsztatach, więc wcześniejsza umiejętność programowania nie jest tu niezbędna. "Kod", który razem stworzymy, będzie bardzo prosty i zrozumiały, nie będzie zawierał żadnych pętli, obliczania, zmiennych itp. Wiedza zdobyta na warsztatach pozwali na stworzenie kilku możliwych stanów obiektu (na przykład przezroczystość, pozycja, wielkość) i płynne animowanie przejść między nimi - zarówno w odpowiedzi na akcję (click lub touch) jak i nadrzędne (Page Load).
Warsztaty poprowadzi Michał Malewicz - designer, założyciel agencji HYPE4 oraz co-founder w HYPE4mobile. Budował strony internetowe już w 1999 roku, a od 2008 projektuje także aplikacje mobilne. Wraz ze swoją agencją tworzył własne produkty oraz startupy, ale też rozwiązania dla firm takich jak Samsung, Orange, mBank, BMW, MTV, Nickelodeon, czy PAYBACK. Z Michałem mogliście się już spotkać podczas styczniowego Tipi UX #9, gdzie opowiadał o MVP - Minimum Viable Precision oraz podczas kwietniowych warsztatów z podstaw Sketcha w Strefie UX.