• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Sopot'68 Re_make (12 opinii)

"Sopot'68 Re_make" to widowisko muzyczne przygotowane w oparciu o historię VIII Międzynarodowego Festiwalu Piosenki w Sopocie, który odbył się w sierpniu 1968 roku. Impulsem do realizacji wydarzenia był film dokumentalny w reżyserii Magdaleny Szymków "Piszę do ciebie, kochanie", który obrazuje atmosferę oraz kulisy sopockiego festiwalu, wpisanego w obraz interwencji wojsk polskich w Czechosłowacji.

Kiedy Wojska Układu Warszawskiego wkroczyły na terytorium Czechosłowacji, zaczynał się właśnie VIII Międzynarodowy Festiwal Piosenki w Sopocie. W miarę rozwoju wydarzeń kolejni wykonawcy i całe ekipy zagraniczne, w geście protestu i solidarności z Czechami, zaczęły opuszczać festiwal. Kiedy na scenie rozbrzmiewały skoczne piosenki, Praga zaczynała płonąć...

pop - koncerty w Trójmieście


Dekonstrukcji mitu sopockiego festiwalu, poprzez ukazanie go w konkretnym kontekście historycznym oraz nawiązanie dialogu pomiędzy przeszłością a teraźniejszością podjęli się: Magdalena Szymków - scenariusz, reżyseria filmu dokumentalnego "Piszę do ciebie, kochanie", przywołującego atmosferę i kulisty sopockiego festiwalu oraz Michał Walczak - reżyseria wydarzenia.

Odwołanie do historii, a tym samym do wstrząsających wydarzeń z sierpnia 1968 roku na ulicach Czeskiej Pragi będzie można zobaczyć, usłyszeć i poczuć podczas widowiska. Specjalnie na tę okazję oryginalny repertuar muzyczny sprzed 50 lat poddano zupełnie nowej aranżacji autorstwa Kuby Staruszkiewicza.

Utwory m.in. Czerwonych Gitar, Stana Borysa czy Kalinki wykonają: Brodka, Natalia Grosiak, Natalia Przybysz, Paulina Przybysz, Barbara Wrońska, Dawid Podsiadło, Kev Fox, Krzysztof Zalewski, MaJLo, Skubas, Tomasz Makowiecki. W chórkach wystąpią Michał "Bunio" Skrok i Marsija.

Na scenie, u boku znakomitych polskich wokalistów, pojawi się 16-to osobowy zespół muzyczny, złożony z wybitnych instrumentalistów: Ania Bojara - piła, Edyta Czerniewicz - wiolonczela, Kasia Sprawka - skrzypce, Julia Ziętek - skrzypce, Dominik Bukowski - wibrafon, Michał Ciesielski - saksofon barytonowy, Piotr Mania - instrumenty klawiszowe, fortepian, Kamil Pater - gitara, Miłosz Pękala - instrumenty perkusyjne, ksylofon, Kuba Staruszkiewicz - perkusja, Pat Stawiński - bas, Darek Sprawka - puzon, Krzysiek Tymendorf - altówka, Irek Wojtczak - saksofon tenorowy, sopranowy, klarnet, Tomek Ziętek - trąbka, Adam Żuchowski - kontrabas.

"Każda spośród wybranych przez mnie piosenek niesie za sobą proste komunikaty  ukryte w tekstach, melodiach, harmoniach i rytmach. Moim założeniem było odnalezienie i przeniesienie tych komunikatów do dzisiejszych czasów i opowiedzenie ich w nowej stylistyce, używając zarówno współczesnych brzmień jak i klasycznych instrumentów". - wyjaśnia Kuba Staruszkiewicz.

REŻYSERIA - MICHAŁ WALCZAK
Jeden z najciekawszych dramatopisarzy młodego pokolenia. Współtwórca kultowego warszawskiego kabaretu Pożar w Burdelu. Za "stworzenie unikalnego, krytycznego i przenikliwie dowcipnego języka opisu dzisiejszej Polski" nominowany w duecie z Maciejem Łubieńskim do Paszportów Polityki 2017.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - KUBA STARUSZKIEWICZ
Trójmiejski perkusista i aranżer wywodzący się z trójmiejskiej sceny yassowej (m.in Pink Freud, Tymon Tymański, Leszek Możdżer), którego można usłyszeć na ponad pięćdziesięciu albumach polskich artystów zarówno alternatywnych jak i popowych. Obecnie współpracuje m.in z Marią Peszek, Natalią Przybysz, Smolikiem, Krzysztofem Zalewskim, Anią Dąbowską.

SCENARIUSZ - MAGDALENA SZYMKÓW
Dziennikarka, scenarzystka, reżyser z dyplomem prawa Uniwersytetu Szczecińskiego, dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Wajdy. Pracowała dla prasy i telewizji w Polsce i za granicą (Gazeta Wyborcza, La Repubblica, TVP, TVN, Arte/ZDF, RAI). Od 2003 roku jest kuratorem wystaw fotograficznych Ryszarda Kapuścińskiego we Włoszech. Współtworzy też brytyjską firmę produkcyjną Vezfilm. Mieszka w Amsterdamie.

Przeczytaj także

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    75-175 zł
Bilety w cenach od 75 do 175 zł (30 zł dla posiadaczy Karty Sopockiej*) do nabycia
w kasie Opery Leśnej, Punkcie Informacji Kulturalny Sopot (Placu Przyjaciół
Sopotu) oraz na www.bart.sopot.pl

* bilety ze zniżką na Kartę Sopocką dostępne wyłącznie w Punkcie Informacji
Kulturalny Sopot

Opinie (12) 1 zablokowana

  • Mocna obsada

    W tym roku widzielismy juz Zalewskiego dwa razy "w akcji": Opera Lesna oraz MG w Gdyni - na obu koncertach dal wspanialy popis swoich umiejtnosci wokalnych oraz scenicznych. Brodka to klasa sama w sobie, uznana artystka, sui generis fenomem polskiej sceny - znana z tego ze wielokrotnie odnajdywala nowy sposob na siebie w swiecie muzycznym. Dawid Podsiadlo - supernowa. Siostry Przybysz, Kev Fox....juz nie moge sie doczekac!

    • 5 2

  • Teraz to takie hipsterskie...wow (1)

    Te wszystkie powroty do komuny, stylizacje, moda na tandetę i milenialsi co się zachwycają epoką bezguścia i tandety. Wolę pierwotne oryginały niż dzisiejsze przeróbki typu Brodka i "wszystko czego dziś chcę" Nie mówiąc u powrocie Kubotów i skarpet...Masakra!

    • 4 7

    • A słyszałeś jej występ?

      Po wpisie wnioskuję,że co najwyżej stałeś pod płotem Opery. Ale i w to wątpię

      • 0 0

  • Krótko ale bardzo dobrze (2)

    Wyważony i inteligentny komentarz oraz prowadzenie przez Wojciecha Manna. Wielki brat przemówił. Kto był ten wie o co chodzi.
    Wykonawcy klasa

    • 4 1

    • remake

      muzycznie-petarda! Ale czemu tak krótko????? Wróciłam rozczarowana , zażenowana, oszukana. Koncert mało że wystartował z 30 minutowym opóźnieniem, to trwał ciut ponad godzinę. mega szkoda, mega żal i rozczarowanie!!!!

      • 7 0

    • Setka

      Dobry bilet za 95 zł! Drogo!

      • 0 0

  • Słabo bardzo

    Słabe to było bardzo. Przyszło dużo starszych osób licząc pewnie na powrót muzycznych wspomnień. Wychodzili rozczarowani. Ceny biletów z kosmosu za godzinna imprezę.

    • 8 0

  • Bardzo krótko! Godzinny koncert za taką cenę to zdecydowanie za dużo. Wszędzie było komunikowane, że koncert jest od 20:30 do 23:00 a tymczasem zaczął się o 21, a skończył o 22. Jestem zawiedziona.
    Zawiodła mnie tez publiczność, a raczej jej brak kultury. Cała masa ludzi spóźnionych, głośno gadających (nie o koncercie, a raczej sprawach rodzinnych itd), chodzących w tą i w drugą. Raz po piwo, raz do WC, raz po hotdoga - te same osoby, co pięć minut. Ludzie nie potrafią się zachować w takich miejscach i przez to nie można skupić się na wydarzeniu, każdy patrzy tylko na siebie, nie widząc że psuje innym zabawę. Bardzo smutne.

    • 5 0

  • Dysonans

    Wyjatkowo slabe widowisko, bez inwencji i zadnego przekazu.
    Artysci z najwyzszej polki jednak mozna bylo odniesc wrazenie, ze odstawili tzw. chalture przy okazji innych wystepow w tricity.
    Szkoda bo mozliwosci miejsca i oprawy jakiegokolwiek przedstawinia sa na bardzo wysokim poziomie.
    Podsumowujac krotko mozna stwierdzic, ze byl bardzo duzy dysonas pomiedzy spektaklem , jego jakoscia , a potencjalem jaki ma Opera Lesna i wykonawcy.

    • 4 2

  • Gorszego festiwalu nie widziałem w Operze Leśnej ... (1)

    Recenzja Sopot '68. W czwartek miałem okazję odwiedzić po 3 latach nieobecności Operę Leśną w Sopocie na remake festiwalu Sopot '68. Impreza miała zacząć się o 20.30, ale rozpoczęła się o 21 - i dobrze, bo do bram wejściowych były tlumy, a ochrona nie dawała sobie radę z wpuszczaniem publiczności. Na koncercie zaśpiewano 11 utworów, wystąpili m.in. Brodka, Dawid Podsiadło, Tomek Makowiecki, a niewidzialnym narratorem był Wojciech Mann. Jakie było moje zdziwienie (i nie tylko moje), kiedy po godzinie zakończono koncert. Cała publiczność liczyła na dwugodzinny koncert z przerwą, a tu 22 i won do domu. Szok. Każdy z wykonawców zaśpiewał jeden utwór, do tego była kilkunastoosobowa orkiestra i pod względem muzycznym można powiedzieć, że było ok, ale reklamowana impreza z biletami od 75 do 175 PLN za godzinny występ to już lekka przesada.

    • 2 0

    • Top Of The Top

      trwało 4 godziny.. trzeba było przyjść wtedy. Tylko poziom troszkę inny .

      • 0 0

  • To był koncert ..

    jedyny w Swoim rodzaju.. Coś pięknego.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.