• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza odwołana
PATRONAT

Rumour Mill

Rumour Mill to indie-folkowy duet złożony z dwóch multi-instrumentalistek Anny Katariny i Aline Daigle rezydujących obecnie w kanadyjskiej Kolumbii Brytyjskiej.

Artystki przygotowują się właśnie do wydania debiutanckiego albumu pt. What She Said, produkowanego przez Murraya Pulvera (The Bros. Landreth, Sierra Noble, Crash Test Dummies).

pop - koncerty w Trójmieście


Jeżeli wyobrazicie sobie, że groove'owe dźwięki Fleetwood Mac, Brandi Carlile i First Aid Kit łączą się z bujną topografią skrzypiec, harmonii, klawiszy, gitary i mandoliny, to właśnie tak brzmi Rumour Mill.

Duet na swoim koncie ma już dwie EP-ki: debiutancką Daylight's Free (2019), która szybko zwróciła uwagę na arenie międzynarodowej. Płytka zajęła miejsce w pierwszej setce w US College Radio i przyniosła nominację do tytułu Artysty Roku na Kootenay Music Awards 2019 i Top 100 w CBC Searchlight. A także bardziej melancholijny, nieco odbiegający od radosnego debiutu Gone With The Wine (2020). 
 
BIOGRAMY ARTYSTEK

Anna Katarina to niezależna kanadyjsko-amerykańska piosenkarka i autorka tekstów, multiinstrumentalistka (wokal, klawisze, gitary) i performerka znana ze swojego szczerego głosu, odważnych tekstów i różnorodnych kompozycji, często opisywanych jako nowoczesny melanż Joni Mitchell, Alanis Morissette i Sheryl Crow, sytuujący się gdzieś pomiędzy popem a Americaną.
Jej debiutancki solowy album, Daisychain (14 października 2022 r.), prezentuje nieskrępowany liryzm Katariny, charakterystyczną produkcję i scenę dźwiękową przypominającą Clairo, Kacey Musgraves, HAIM, Phoebe Bridgers, Folklore Taylor Swift i Voyager Kathleen Edwards. Obecnie pracuje nad serią albumów wideo na żywo, wspieraną przez Canada Council for the Arts.
W maju 2023 r. odbyła trasę koncertową po Europie, a następnie oficjalną prezentację na festiwalu NXNE w Toronto w czerwcu oraz letnią trasę koncertową po zachodniej części USA i Kanady. W 2022 roku ukończyła 4-miesięczną rezydencję w Nashville, TN, zagrała ponad 30 koncertów w zachodniej Kanadzie i USA oraz występowała na festiwalach muzycznych w Kanadzie, USA i Meksyku.
Katarina jest stypendystką Folk Alliance International oraz absolwentką TD Creative Incubator Fundacji SOCAN, CMI Artist Entrepreneurship, Selkirk College i Berklee College of Music. 
 
Aline zawsze była pionierką. W wieku 11 lat była najmłodszą altowiolistką, która występowała w Edmonton Youth Orchestra i The Winspear. W wieku 15 lat uczyła gry na altówce w małej szkole muzycznej w Cuzco w Peru. W wieku 20 lat Aline była pierwszą skrzypaczką, która ukończyła program Contemporary Music and Technology w Selkirk College. Tutaj poszerzyła swój klasyczny trening i opanowała wiele stylów, takich jak jazz, latino, bluegrass i blues. W Selkirk ukończyła podwójny kierunek Kompozycji Muzycznej oraz Produkcji Muzycznej i Inżynierii Dźwięku. Pracuje jako multiinstrumentalista i muzyk sesyjny na skrzypcach, mandolinie, mandolinie oktawowej, gitarze akustycznej i głosie. Występowała w nagraniach z takimi muzykami jak Cowboy Irie, Buckman Coe i DG Adams. 

Aline jest jedną z niewielu kobiet pracujących w pełnym wymiarze godzin jako profesjonalny inżynier dźwięku na żywo i w studiu. Pracowała jako inżynier w Blue Light Studio w Vancouver, jako główny technik w Peak Technologies oraz jako niezależny inżynier monitorów i FOH podczas występów na żywo. Była inżynierem dla takich artystów jak Boom Booms, Shawn Austin, Chris Ho i JP Maurice. 
Niedawno Aline założyła "Aline Deanna Jones Music and Sound". Jest to niezależna firma zajmująca się produkcją muzyczną, która ułatwia muzykom z Kootenays w środkowej części BC tworzenie profesjonalnych treści. W 2021 roku wyprodukowała album Tenise Marie "Storm", a także "Acoustic Sessions" Rumour Mill, a obecnie jest w fazie preprodukcji swojego pierwszego solowego albumu.
Niezliczone zainteresowania zwieńczyły jej wszechstronną karierę jako muzyka, producenta, nauczyciela i inżyniera dźwięku. Dorastanie zanurzone w jej francuskim kanadyjskim i Doukhobor dziedzictwie dało jej wyjątkowe dążenie do bycia indywidualistą i uznanie dla dzielenia się i zachowania kultury. Pielęgnuje te zasady, ucząc muzyki i gry na skrzypcach oraz poświęcając swój czas, gdy tylko jest to możliwe, aby przyczynić się do zdrowej społeczności artystycznej i kulturalnej.

https://youtu.be/wdavCDoqbVA?si=JahZEjm6GxAwYALb

Opinie