• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Rez Abbasi Jazz Quartet feat. Kiran (4 opinie)

cze 26

środa, godz. 17:00

Zelewo, Klonowa, łąka nad rzeką Redą
bilety 80-125 zł

w każdą niedzielę (do 29.09), godz. 9:00 - 15:00

Wstęp wolny
REZ ABBASI Jazz Quartet feat. KIRAN (Pakistan/Indie/USA)

koncerty w Trójmieście


MŁODA SCENA JAZZOWA: Mainstream Quintet

25.04.2009, g. 20.00


Fuzja współczesnego jazzu z elementami kultury Indii i Pakistanu. Abbasi odkrywa na nowo muzykę wschodu, podobnie jak Coltrane i Don Cherry odkrywali kulturę afrykańską.

Rez Abbasi - gitary, Ben Stivers - klawisze, Dan Weiss - perkusja, Kiran Ahluwalia - wokal


W ramach projektu Młoda Scena Jazzowa wystąpi zespół Mainstream Quintet, czyli reprezentanci młodej 3miejskiej sceny jazzowej - odsłona na 5. Stylowy charakter brzmienia kwintetu inspirowany Jazz Messengers i Miles Davis Quintet.

Emil Miszk - trąbka, Marcin Stefaniak - saksofon, Agnieszka Czapiewska - piano, Piotr Lewańczyk - kontrabas, Sławek Koryzno - perkusja


Projekt MŁODA SCENA JAZZOWA realizowany jest we współpracy z Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz przy wsparciu Miasta Gdańsk.


REZ ABBASI - urodził się na subkontynencie Indyjskim, jednak w wieku lat czterech wyemigrował to USA, gdzie osiadł w Południowej Kaliforni. Ukończył m.in. Mahattan School of Music w klasie jazzu i muzyki klasycznej. Wielokrotnie podróżował do Indii, gdzie uczestniczył w warsztatach prowadzonych przez mistrzów perkusyjnych, takich jak np. Ustad Alla Rakha. Od piętnastu lat mieszka i nagrywa w Nowym Jorku. Spośród jego współpracowników warto wymienić takie postaci jak: zdobywca Grammy Ruth Brown, Dave Liebman, Kenny Werner, Tim Hagans, Gary Thomas, Dave Douglas, Rudresh Mahanthappa, Tony Malaby czy Greg Osby. Z Mahantrappą współtworzy niezwykłe trio Indo-Pak Coalition.



Frazowanie Abbasiego przypomina nieco Ornette Colemana - wykorzystuje niespotykane połączenia i rozwiązania tematów muzycznych od czasu do czasu eksplodując kaskadami dźwięków. On i jego ekipa globtroterów zdają się zadawać pytanie: gdzie jest muzyka. Analiza i synteza wpływów przeróżnych kultur na nowo definiuje (muzyczne) pojęcia Wschodu i Zachodu. (Thomas H. Greenland , All About Jazz (New York)


Abbasi to prawdziwy "killer" jeśli chodzi o kompozycje. Płyta "Bazaar" jest dogłębnie szczera, a jednocześnie prowokująca, na nowo odkrywa i rehabilituje nieco zaśniedziałą stylistykę fusion. Abbasi to wzorzec z Sevre jeśli chodzi o tzw. "global sound". (Mark Keresman, New Times Palm Beach)


Gra Abbasiego to czołówka nowoczesnego jazzu. Jest pełna niespodzianek, ciągłych zmian jeśli chodzi o barwy i brzmienia, sprawia, że słuchacz nawet na chwilę nie traci koncentracji i nie czuje znużenia. Chwytliwe kompozycje potwierdzają wielką klasę Abbasiego jako muzycznego wizjonera. (Dan Adler - Jazz Improv Magazine).


Jedna z najlepiej skrywanych tajemnic Nowego Jorku. Jeśli jesteś fanem Shakti lub Triloka Gurtu - płyta Snake Charmer powali cię na kolana. (Guitar Player Magazine).


O projekcie Młoda Scena Jazzowa:

To przedsięwzięcie, w ramach którego w Klubie ŻAK będą odbywać się muzyczne debiuty oraz popisy zręczności artystycznych młodych grup muzycznych. Projekt jest organizowany we współpracy z Zakładem Jazzu i Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Systematycznie odbywające się koncerty w Klubie ŻAK, mają na celu stworzenie przestrzeni dla dowolności interpretacyjnej, aranżacyjnej i improwizacyjnej artystów zajmujących się szeroko rozumianą muzyką rozrywkową, współistniejącą z różnymi formami jazzu. Rześkość brzmień zapewnią studenci i absolwenci kierunków artystycznych Akademii Muzycznej w Gdańsku, a także osoby niekształcące się profesjonalnie w kierunku muzycznym, ale poruszające się we wcześniej wskazanej stylistyce. Promocja młodych twórców jest niezwykle ważna, tym bardziej, że po zawieszeniu działalności Cotton Clubu i Blue Cafe miejsca spotkań młodych, obracających się wokół muzyki jazzowej, nie istnieją. Klub ŻAK chce tę przestrzeń wypełnić i przyczynić się do zwiększenia szansy Miasta Gdańska w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016.


O Artystach:

Mainstream Quintet - obecny skład zespołu ukształtował się pod koniec roku 2008 i jest wynikiem wspólnego zamiłowania do muzyki improwizowanej. Agnieszka, Marcin, Piotr i Sławek są studentami Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Emil Miszk niedawno ukończył Ogólnokształcące Liceum Muzyczne im. Feliksa Nowowiejskiego w Gdańsku. 3miejskiejska Scena Jazzowa - odsłona na 5. Stylowy charakter brzmienia kwintetu inspirowany Jazz Messengers i Miles Davis Quintet.


Emil Miszk - trębacz. Na swoim koncie ma występy z Big Bandem Jana Konopa, Big Bandem Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz Fra Fra Sound. Jest członkiem kwintetu No Quartet.


Marcin Stefaniak - saksofonista. Występował z Piotrem Orzechowskim Quintet (udział w konkursie Krokus Jazz 2007), Big Bandem Jana Konopa, Big Bandem Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Fra Fra Sound.


Agnieszka Czapiewska - pianistka. Wielokrotna uczestniczka Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Puławach i Gdańsku. Współpracowała m. in. z Big Bandem Jana Konopa, zespołem Time Free, Light of Love oraz Pawilon. Brała udział w spektaklu "Błogosławieni" wystawianym na deskach Teatru Muzycznego w Gdyni. Kieruje oprawą muzyczną spektaklu "Musicale, musicale...", inicjowanym przez Gdańską Niezależną Inicjatywę Muzyczną Off&Bach. Współpracuje z Teatrem Muzycznym ROMA w Warszawie, grając w orkiestrze w musicalach Koty oraz Upiór w Operze.


Piotr Lewańczyk - kontrabasista, gitarzysta basowy. Współpracował z muzykami: Marcinem Gawdzisem (Marcin Gawdzis Trio, MG Group), Bartkiem Krzywdą, Szymonem Zuehlke, Krzysztofem Krakowskim (Corner Quartet), Tomkiem Sowińskim (MG Group). Aktualnie pracuje nad założonym przez siebie projektem 'Kunst Der Funk' wraz z Tomaszem Świerkiem i Błażejem Gawlińskim.


Sławek Koryzno - perkusista, inżynier dźwięku (absolwent Politechniki Gdańskiej). Związany z trójmiejskimi projektami muzyki improwizowanej (Bikomutant, Free Music Collective).


Realizacja: Aleksandra Łuszcz i Borys Kossakowski

Informacja o biletach

Bilety:
do 23.04: 30,- normalny, 25,- ulgowy, 20,- zniżkowy
od 24.04: 40,- normalny, 35,- ulgowy, 30,- zniżkowy

Bilety ulgowe za okazaniem aktualnej legitymacji studenckiej, zniżkowe dla posiadaczy karty klubowej i ważnego biletu SKM.
Sprzedaż i rezerwacja biletów - tylko w Klubie ŻAK. Kasa czynna codziennie: g.15.00 - 21.00, w sb i nd od g.16.00 (kasa@klubzak.com.pl; 58 344 05 73 w.117).

Opinie (4)

  • трудовое право рф

    мне аж жарко стало
    трудовое право гусов

    • 0 0

  • Кондитерские

    Какие замечательные слова

    • 0 0

  • республика z

    Какие нужные слова... супер, блестящая мысль

    • 0 0

  • особенности

    Эта великолепная мысль придется как раз кстати

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.