Po raz kolejny mobilizujemy się do trójmiejskiego moto-marszu, którego celem jest głośne wyeksponowanie braku naszej zgody na próbę zmian dot. kompromisu aborcyjnego oraz wściekłości na destruktywne działania partii rządzącej i jej koalicjantów.
Ruszamy, tak jak ostatnio, z parkingu Multikino, ul. Aleja Zwycięstwa 14, Gdańsk, GPS 54.3716, 18.6269
Na 18:00 planujemy dołączyć/pozdrowić protesty startujące z Targu Drzewnego, przy pomniku Sobieskiego w Gdańsku. W zależności od sytuacji i tempa będziemy trzymać się z nimi lub ruszymy swoim tempem, głównymi ulicami w stronę Gdyni. GPS 54.3523, 18.6480
ok 19:00 Skwer Kościuszki, Gdynia - postój, przygotowanie do nawrotki. Czekamy na dodatkowych uczestników. GPS 54.5188, 18.5526
19:30 - ruch w stronę Gdańska, na wysokości SKM Sopot Kamienny Potok będziemy zjeżdżać w ul. Haffnera. GPS 54.4569, 18.5556
ok 20:00 - zajeżdżamy na Plac przyjaciół Sopotu. Spróbujemy zaparkować po prawej stronie, przed wjazdem do tunelu, restauracja Thai Thai. (alt. w ul. Królowej Jadwigii) Krótki postój - pokazujemy się pieszo na placu. GPS 54.4459, 18.5680
20:30 - wyjazd, ruszamy przez tunel, dalej ul. Chopina, pierwszy zjazd na rondzie przy SKM Sopot, ul. Kościuszki, łutututu na łuku przy kościele św. Jerzego i Monciaku. Za wiaduktem wyjeżdżamy w lewo z powrotem na Al. Niepodległości i jedziemy w stronę Gdańska. GPS 54.4415, 18.5600
21:00 zatrzymujemy się na parkingu przed Hala Olivia, skrzyżowanie al. Grunwaldzka i ul. Jana Bażyńskiego. Tutaj oceniamy siły i decydujemy co dalej GPS 54.4008, 18.5733
ZASADY - nie chcemy komplikować i zdajemy się na zdrowy rozsądek wszystkich obecnych (oraz znajomość kodeksu ruchu), ale jedna ważna uwaga i prośba. PAS DO WYPRZEDZANIA - zostawiamy jeden - skrajny lewy pas pusty, aby inni uczestnicy ruchu mogli nas bezpiecznie wyprzedzić.
Argumentacja:
- Zależy nam na manifestacji, byciu widocznym i słyszanym. Niekoniecznie potrzebna jest całkowita blokada ruchu. Nie działamy przeciw lokalnym mieszkańcom.
- nasze bezpieczeństwo, frustracja kierowców rośnie, szczególnie tych tranzytowych, było coraz więcej sytuacji z niebezpiecznymi manewrami
- łatwiejszy przejazd służb ratunkowych