stat

Morsowanie z Irkiem - Winter PRO Challenge

"Bądź zdrów jak ryba - zostań morsem razem z nami"! Już 23 listopada oficjalne zaczynamy pierwsze morsowanie w tym sezonie!

Morsowanie z Irkiem

w każdą sobotę (do 14.03.2020), godz. 12:00

Sopot,
Wstęp wolny
Wstęp wolny
Będziemy hartować nasz organizm

Zajęcia odbywać się będą CO TYDZIEŃ w każdą sobotę o godz. 13:00. Zbiórka przy sopockim Barze Przystań, Aleja Wojska Polskiego 11.

Uczestnicy projektu w zależności od pogody uczestniczą w rozgrzewce zakończonej kąpielą w lodowatej wodzie. Celem tych kąpieli jest utrzymanie ogólnej dobrej sprawności ciała i zdrowia, oraz dostosowanie organizmu do chłodnej pory roku.

CO ZE SOBĄ ZABRAĆ?
- ciepłą czapkę
- rękawiczki
- strój kąpielowy
- 2 ręczniki lub calimatę do wyłożenia na piasku
- strój sportowy na rozgrzewkę
- dużą bluzę sportową i kurtkę (ułatwia przebranie się po wyjściu z wody)
- buty do wody (opcjonalnie)
- coś ciepłego do picia w termosie

MORSOWANIE:

Pomimo, że prawidłowo przeprowadzona kąpiel (wraz z rozgrzewką) są czynnościami bezpiecznymi, to jednak najrozsądniej należy kąpać się w grupie. Wbrew pozorom kąpiel w zimnej wodzie nie jest dla człowieka czymś wyjątkowym. Nie są wymagane jakieś niezwykłe przygotowania przed wejściem do wody ani szczególne predyspozycje organizmu. Kąpiel w wodzie w temperaturze ok. 0 °C trwa oczywiście tylko kilka minut, gdyż dłuższa groziłaby niebezpiecznym wyziębieniem organizmu. W praktyce kąpiel taka oznacza łagodne zanurzanie się w wodę oraz krótkie przebywanie w niej.

Kąpać mogą się praktycznie wszystkie osoby poza mającymi problemy z sercem, gdyż jednym z objawów wejścia do zimnej wody jest wyraźnie przyspieszona akcja serca, a okres przebywania w wodzie można porównać do krótkiego, ale bardzo intensywnego biegu. Wiele osób, prócz dbałości o zdrowie i kondycję sportową, traktuje zimowe kąpiele jako rodzaj medycyny naturalnej, tak więc wśród morsów często spotka się osoby liczące na poprawę zdrowia, któremu nie jest w stanie pomóc medycyna konwencjonalna. Kąpać mogą się wszyscy niezależnie od wagi ciała. Mogą to być także osoby szczupłe, gdyż sposobem na wejście do zimnej wody jest wstępne rozgrzanie ciała, a nie posiadanie odpowiedniej ochronnej warstwy tkanki tłuszczowej.

Aby zostać morsem nie trzeba się wcześniej przygotowywać, wymagane jest jedynie przeciętnie dobre zdrowie. Barierą jest jedynie strach przed nieznanym.

Korzyści MORSOWANIA:
-zahartowanie ciała,
-poprawa układu immunologicznego i hormonalnego
-zwiększenie odporności organizmu na choroby zimowe
-poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego
-lepsze ukrwienie skóry
-podwyższone libido
-lepsza regulacja i bardziej długotrwała produkcja ciepła
-korzystne dostosowanie krążenia krwi
-zmniejszenie objawów astmy i schorzeń reumatycznych
-lepszy humor, samopoczucie i wystrzał endorfin
-poprawa metabolizmu i przemiany materii, co przyczynia się utraty tkanki tłuszczowej

Ponadto regularne morsowanie sprawi, że ubieramy się zimą w lżejsze stroje i porostu jest nam mniej zimno w ciągu dnia.

Udostępnij to wydarzenie, zbierzmy mocna ekipę.

Opinie

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Najpopularniejsze wydarzenia

  • 3 godz
  • |
  • 12 godz
  • |
  • 3 dni
  • |
  • 7 dni