stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Metropolia jest Okey (55 opinii)

  • czwartek - poniedziałek, 26 - 30 grudnia 2013
  • Lokalizacja
    Gdańsk Sopot Gdynia, Ucho, Sfinks, Centrum św. Jana, Desdemona, Ratusz Staromiejski, Parlament
    Organizator: NCK
  • Bilety
    0-5

Festiwal Metropolia jest Okey! - zjednoczone siły artystów Gdańska, Sopotu i Gdyni. Skumulowana siła muzyki, tańca, literatury, sztuk wizualnych.

Relacja z imprezy

"Metropolia Jest Okey" - Dzień Tańca - 27.12.2013 -Teatr Na Plaży- Sopot.

festiwal muzyczny - koncerty w Trójmieście


"Dziki Styl Company"-spektakl "7.2"
"7.2" podejmuje próbę uchwycenia niuansów ludzkiej psychiki, jej siły i słabości zarazem.
Spektakl jest kolejną produkcja kolektywu tanecznego Dzikistyl Company znanego z takich produkcji jak "Dzieci innego Boga", " Streetwise", "Great Dictator", w którym, tym razem, najważniejsza będzie narracja. Spektakl został zainspirowany opisem piekła z poematu Dantego Alighieri pt. "Boska komedia". Bohaterami przedstawienia są ludzie, w których działania wpisane są grzechy główne. Będzie to teatr skupiony na bazie aktorskiej oraz choreograficznej penetrującej najśmielsze możliwości ruchowe ludzkiego ciała.

Choreografia: Patryk Gacki
Występują: Wioleta Fiuk, Helena Ganjalyan, Mikołaj Wieczór , Marcin Powszuk, Patryk Gacki
Muzyka: Igor Herbut
Scenografia: Beata Targosz
Wizualizacje: Andrzej Rajkowski

Katarzyna Pastuszak - spektakl "Projekt 2"
"Projekt 2" autorstwa Katarzyny Pastuszak to rzecz o dialogu, o stawaniu się innym wobec innego, o byciu pomiędzy jednym i drugim, byciu jednocześnie jednym i drugim.

Projekt 2 stanowi część autorskiego projektu Katarzyny Pastuszak pt. "33_33_33", który obejmuje 33 performanse i akcje artystyczne zaplanowane na 365 dni - od urodzin do urodzin artystki, tj. od 16 sierpnia 2013 do 16 sierpnia 2014.
Koncept, wykonanie, teksty, video: Katarzyna Pastuszak

Muzyka: Joanna Duda

Helena Ganjalyan - spektakl "Une femme masculine"
W warstwie znaczeniowej spektakl dotyczy problemu postawy kobiety, polegającej na identyfikacji z męską psychiką oraz męskim stylem bycia. Spektakl posługuje się ideą remixu-materiał wyjściowy do "Une femme masculine" stanowiła twórczość holenderskiej choreografki Ann Van den Broek-spektakle "Co(te)lette" oraz "We Solo Men".
Choreografia i koncept: Helena Ganjalyan
Wykonanie: Helena Ganjalyan, Korina Kordova
Muzyka: Michał Mackiewicz
remix na podstawie prac Ann Van den Broek "Co(te)lette" oraz "We Solo Men"

"Sopocki Teatr Tańca" - performance "TRANSmisja"
"TRANSmisja" to płynny teatralny obraz, którego głównym tematem jest ZMIANA. Widz zostanie zaproszony do świata, w którym nic nie jest na pewno, a za jedną wartością, kryją się następne. Performance nie jest jednak czystym "pokazem osobliwości" i najskrytszych marzeń scenicznych obu artystek, a ich transformacją.

Koncept: Joanna Czajkowska
Kreacje, choreografia: Joanna Nadrowska, Joanna Czajkowska
Wizualizacje: Natalia Osuch, Dominik Rudasz
Muzyka: Grzegorz Welizarowicz, Bartosz Hervy

Teatr "Patrz Mi Na Usta" - spektakl "Strefa Zagrożenia"
"Strefa Zagrożenia" powstała z inspiracji sztuką "Zbombardowani" Sary Kane. Dwójka ludzi zamknięta w hotelowym pokoju, w mieście w stanie wojny, próbuje zbliżyć się do siebie, nawiązać kontakt. Ich gesty są przenikliwym wołaniem o miłość i zainteresowanie. Każdy z performerów ma oznaczone pole działania, swoistą czasoprzestrzeń, w której próbuje znaleźć miejsce dla siebie, jednocześnie respektując lub też świadomie ignorując potrzeby drugiej osoby. Tytułowa "Strefa Zagrożenia" to miejsce, gdzie kumuluje się energia performerów, przestrzeń, w której nie ma wyraźnych granic, gdzie wszystko może się zdarzyć.

Choreografia, wykonanie: Krzysztof Dziemaszkiewicz, Anna Steller
Muzyka: Tomasz Wierzchowski
Video: Maciej Salamon
Światła, kostiumy: Krzysztof Dziemaszkiewicz

Live stream z koncertu Lipali:




7. Festiwal Metropolia Jest Okey 2013 Święto Kultury Trójmiasta

26 grudnia 2013

Koncerty Klub Ucho / Gdynia
Początek: 18:00
Prowadzenie: Przemysław Gulda
Wstęp 5 zł

1. Natalia Grzebała
2. Kinga & Karolina Pruś
3. Pomorska 68
4. State Urge
5. Tutwiler
6. William Malcolm
7. Judy's Funeral
8. Nawrocki Folk Computer Band
9. Majestic
10.Absyntia
11. Pink Freud

27 grudnia 2013
Koncerty - Klub Sfinks 700 / Sopot
Początek: 18:00
Prowadzenie: Borys Kossakowski
Wstęp 5 zł

1. GARS
2. Gang Czerwonego Paznokcia
3. Ras Paddy And The Rockas
4. Pedal Distorsionador
5. Destructive Daisy
6. The Esthetics
7. mjut
8. Leszek Możdżer + Dreadless Lions
9. Little Lava
10. Funkloopy
11. Jopolka

Dzień Tańca: Teatr Na Plaży / Sopot
Początek: 18:00
Prowadzenie: Bartłomiej Łuniewicz
Wstęp wolny
18:00-"Sopocki Teatr Tańca"-performance "TRANSmisja"
19:00-Helena Ganjalyan-spektakl "Une femme masculine"
20:00-Teatr "Patrz Mi Na Usta"-spektakl "Strefa Zagrożenia"
21:00-"Dziki Styl Company"-spektakl "7.2"
22:00-Katarzyna Pastuszak-spektakl "Projekt 2"

28 grudnia 2013

Pchli Targ Klub Desdemona / Gdynia
Początek 15:00
Wstęp wolny

Gdańska Afera Kryminalna 2
Ratusz Staromiejski / Gdańsk
Początek 15:00
Wstęp wolny

TIDI czyli Trójmiasto Improwajzers Dżem Instituszyn
Ratusz Staromiejski / Gdańsk
Początek: 18:00
Prowadzenie: Paweł Kukla + Wojciech Tremiszewski
Wstęp 5 zł
1. Abordaż
2. GIT
3. ImproVizja
4. Peleton

Koncerty

Nowe idzie od morza na Metropolia jest Okey
Klub Ucho / Gdynia
Początek: 18:00
Prowadzenie: Jakub Knera
Wstęp: 5 zł

1. Olo Walicki + Wilk
2. Niski Szum + Romek Puchowski
3. Popsysze Combo Band
4. Etamski + Enchanted Hunters
5. Mikołaj Trzaska + Ampacity

29 grudnia 2013

Koncerty: Klub Parlament / Gdańsk
Początek: 17:00
Prowadzenie: Kamil Wicik
Wstęp: 5 zł

1. Bixbit
2. Called Cold Colt
3. Rod
4. Take it easy
5. Cisza nocna
6. Lipali (radiowa transmisja koncertu - początek 20:05)
7. Dick4Dick
8. Lovers in Uniforms
9. Hatti Vatti & Stefan Wesołowski
10. The Shipyard

Koncert Jan Konop Big Band i uroczystość wręczenia nagród Marszałka woj. Pomorskiego
Centrum św. Jana / Gdańsk
Początek: 17:00
Jan Konop Big Band gra standardy Samm'ego Nestico
Wstęp wolny

30 grudnia 2013
Ratusz Staromiejski / Gdańsk
"Obrazy uruchomione" trójmiejski videoart
Wernisaż: 30.12.2013 r., godz. 18:00
Początek: 18:00
Wstęp wolny

Dominik Lejman / "A4" (2007)
Adam Witkowski / "New Order" (2012)
Dorota Nieznalska / "169 k.k" (2010)
Marek Zygmunt / "Element" (2000)
Wojciech Zamiara / "I do not know" (1992)
Piotr Wyrzykowski / "Beta Nassau" (1993)
Aleksandra Went & Alicja Karska / "Obieg zamknięty" (2006)
Mateusz Pęk / "Matrix - 330 sztuk" (2005)
Bogna Burska / "Flashback" (2004)

Wystawa czynna do 16 stycznia 2014.

Debata i koncerty
Klub Desdemona / Gdynia
Początek 19:00
Prowadzenie: Kamil Wicik
Tytuł: "Jak skutecznie promować swoja twórczość w mediach"-debata kulturalna
Koncerty: 21:00
Black Mynah
Borowski Miegoń


Zobacz nasze video relacje z poprzednich edycji festiwalu.



Przeczytaj także

Opinie (55) 2 zablokowane

  • Wojtek

    Tremiszewski ;)

    • 5 6

  • Sama KUPA (4)

    Plakat mówi wszystko. Już jestem zniechęcona.

    • 20 31

    • Dlaczego sądzisz książkę po okładce? (2)

      Nawiasem mówiąc, akurat w tym roku plakat Staniszewskiemu się udał;)

      • 7 3

      • (1)

        plakat wyjątkowo kiepski... co za estetyka! MEGA odtwórczy. Jedynie kompozycja całości się broni, ale to jest pewne minimum na poziomie liceum

        • 0 1

        • pytanie

          którego liceum?

          • 0 0

    • Dobra rada

      Anno, zrób kupę i od razu Ci minie zniechęcenie. Może przestaniesz też słyszeć głosy (plakatu).

      • 10 3

  • oczko puszczam

    internetowi narzekacze...

    • 10 2

  • Ciekawe czy w tym roku będą występować w większości znajomi królika (3)

    Nie znam nazw większości Trójmiejskich kapel. Oprócz kilku świetnych zespołów, które już z Trójmiasta się wynoszą bo lokalne bagienko jest dla nich za ciasne, to w zeszłym roku od godziny około 20.00 grali sami znajomi królika. Organizatorzy tak się zapędzili w samo uwielbieniu i samorozdownictwie, że jeden z prowadzących ostatniego dnia zapowiadał samego siebie. Osobiście czułem się zażenowany bo z jednej strony impreza jest promocją Trójmiejskiej sceny, a z drugiej wiadomo kto powinien zarobić. Powstawały projekty tylko na Metropolie, prowadzący siebie zapowiadali, a na scenie tasowały się składy. Mam nadzieje, że w tym roku będzie odrobinę inaczej bo ludzie, którzy orientują się w tym co się dzieje przestają przychodzić na MJO bo nie chcą brać udziału w tej szopce.

    • 25 10

    • (2)

      gram w jednym z zespolow ktore beda wystepowac na metropolii i szczerze mówiąc nie znam organizatorów , tak jak i koledzy i koleżanki z większości innych kapel . A zapraszaja to o czym słyszeli.
      Trudno,żeby organizator znalazł zespół który dopiero gra w piwnicy.
      Troche bez sensu są te komentarze. Rozumiem ,że tam cała śmietanka towarzyska sie kręci ,ale zespoły w większości nie mają z tym nic wspólnego.

      • 13 3

      • dokładnie, to że jest sporo nieznanych nazw świadczy raczej o tym, że będzie coś nowego, ja przynajmniej mam taką nadzieję

        • 6 2

      • to miło że mówisz "Trudno,żeby organizator znalazł zespół który dopiero gra w piwnicy." bo i organizatorowi trzeba przyznać rację, że wie tylko to, czego się dowiedział.

        Prosty jednak przykład z lokalnej sceny. Organizator wiedział o 2 zespołach kaszubskich: Etnogiezz (znany z tegorocznego Zjazdu Kaszubów, NCK był współorganizatorem, bardzo fajny electro-jazzowy skład) oraz wejherowski ROD (nie wiem skąd organizator wiedział, ale wiedział i dobrze, dubstep itp kaszubskie). Jaki argument zadecydował że na Metropolii gra tylko ten drugi? Może chodziło o to, że ten pierwszy gra jazz? Oba są podobnie młodymi projektami i podobnie profesjonalnymi. Na ubiegłorocznej Metropolii wykoszone zostały Threeism i Paddap, grające taki klasyczniejszy, spokojniejszy jazz. Plotka poszła że Threeismu organizatorzy nie chcieli bo... w 100% grają tam studenci wydziału jazzowego Akademii Muzycznej w Gdańsku. Dlaczego na scenie Metropolii granie jazzu zostało "zarezerwowane" tylko dla "wielkich" tego gatunku? Dlaczego wycina się młodych trójmiejskich twórców jazzowych, a promuje równie młodych ale metalowych i "alternatywnych"?

        • 0 4

  • okiej,okiej, mam tylko jedno kłeszczon,czy wszystko jest okej ? (2)

    polacy nie gęsi.chcesz ameryki pajacu to jedż i zobacz a potem nazywaj wszystko okey .

    • 4 9

    • takie dno w amerykańskim stylu dla pajacy .

      • 3 3

    • bez pomyslunku, moj drogi. bo okey to Okey. jesli pana nie znasz sie nie wypowiadaj

      • 3 0

  • Destructive Daisy (20)

    Obecność zespołu DD na tej imprezie jest sytuacją smutną z trzech powodów:

    Po pierwsze dziewczyny grają bardzo źle. Dotyczy to zarówno samego warsztatu, jak i również kompozycji. Oczywiście granie źle nie jest niczym wyjątkowym w przypadku początkującej kapeli, ale początkująca kapela nie występuje na tego typu imprezach, tylko siedzi w piwnicy i się uczy grać. Wtedy wyjaśnia się sprawa na ile wytrwali są młodzi artyści (w tym przypadku artystki), a na ile jest to chwilowe zabicie nudy.

    Po drugie traci publiczność, która w tym czasie mogłaby posłuchać zespołu, który gra dobrze. Jest dużo dobrych formacji, które nie grają i nie grały wcześniej w ogóle na tej imprezie. Szkoda, chociaż z drugie strony ci szanujący swój słuch będą mieli chwilę na papierosa bądź wizytę w toalecie.

    Po trzecie i najgorsze - jest to przedmiotowe i seksistowskie traktowanie artystów. Jasna sprawa, że kobiety powinny i całe szczęście występują wiele na metropolii, ale dzieje się tak nie ze względu na ich płeć, tylko umiejętności. DD bierze udział w tej imprezie TYLKO I WYŁĄCZNIE z tego względu, że są kobietami. Jest to poniżenie kobiet. Pokazanie, że aby osiągnąć sukces wystarczy wyzywający ubiór i zachowanie. Owszem, są to elementy mile widziane w tego typu imprezach, ale są one DODATKIEM do twórczości, a nie jego fundamentem.

    Ręce opadają gdy nieodpowiedzialni i prymitywni ludzie są odpowiedzialni za organizację i dobór wykonawców na tak dużej i mającej spory potencjał imprezie.

    Mam tylko nadzieję, że dziewczynom z DD nie strzeli do głowy palma i potraktują ten występ i wynagrodzenie jako mobilizację, aby stać się zespołem w pełnym tego słowa znaczeniu (tzn. takim grającym muzykę, a nie generującym hałas)

    Uprzedzając zarzuty - porównywanie DD do początków grunge'u jest nie na miejscu. Jak ktoś tak twierdzi, to znaczy, że nie zna grunge'u (tak, tego starego też)

    • 20 20

    • (2)

      Pokaż co sam potrafisz,wtedy porównanmy Twe wywody znawco. Pewnie nic jak to u krytykanta. Śmiało podaj linka do swej twórczości. Chętnie zobaczymy co metropolia traci

      • 9 10

      • umiem tanczyc na rurze (1)

        ale ze wzgledu na uprzedzenia organizatorow nie wzieli mnie do programu.

        • 1 5

        • no podobno nie mają uprzedzeń ,więc musisz robić to kiepsko

          • 3 1

    • (1)

      Po pierwsze dziewczyny grają bardzo źle. Dotyczy to zarówno samego warsztatu, jak i również kompozycji. -po pierwsze znawca muzyki.
      Po drugie traci publiczność, która w tym czasie mogłaby posłuchać zespołu, który gra dobrze-po drugi socjolog.
      Po trzecie i najgorsze - jest to przedmiotowe i seksistowskie traktowanie artystów. Jasna sprawa, że kobiety powinny i całe szczęście występują wiele na metropolii, ale dzieje się tak nie ze względu na ich płeć, tylko umiejętności. DD bierze udział w tej imprezie TYLKO I WYŁĄCZNIE z tego względu, że są kobietami. Jest to poniżenie kobiet. Pokazanie, że aby osiągnąć sukces wystarczy wyzywający ubiór i zachowanie-po trzecie może szukasz pracy w ministerstwie sprawiedliwości zaostrzają prawo wobec kobiet ,które poroniły. W sam raz dla Ciebie.
      Mam tylko nadzieję, że dziewczynom z DD nie strzeli do głowy palma i potraktują ten występ i wynagrodzenie jako mobilizację, aby stać się zespołem w pełnym tego słowa znaczeniu (tzn. takim grającym muzykę, a nie generującym hałas)-mam nadzieję ,że jak nie nie spełnisz się jako znawca muzyki,krytyk muzyczny, organizator , socjolog to chociaż może jako psycholog, czego życzę bo ręce opadają czytając ile to złości i zawiści.

      • 3 16

      • ''mam nadzieję ,że jak nie nie spełnisz się jako znawca muzyki,krytyk muzyczny, organizator , socjolog to chociaż może jako psycholog, czego życzę bo ręce opadają czytając ile to złości i zawiści. ''- GENIALNE
        niestety z pomyłki dałem minusa

        • 4 4

    • (1)

      czemu jest tyle kapel a wy akurat poswiecacie czas na ten zespol. skoro taki zly to czemu tracisz czas na referat? zazdroscisz im?

      • 6 3

      • dostal kosza i teraz urazony wypisuje bzdury

        • 8 3

    • dobrze ze wyjdziesz wtedy na papierosa.
      przynajmniej o jednego zj*ba pod sceną mniej

      • 7 5

    • (3)

      hahaha od kiedy zagranie na metropolii to jakieś wyróżnienie?
      Przegląd zespołów jak każdy inny. Nie rozumiem co to za nagroda dla tych dziewczyn i wielkie wyróżnienie . Metropolia trwa kilka dni i odbywa sie w kilku miejscach. Skoro jak widać jest o nich głośno to czemu miałyby nie wystąpić?
      Twojego zespołu nikt nie zaprosił? OJEJ

      • 10 2

      • pewnie dostał od którejś kosza i tera się koniuje przed monitorem:) (1)

        • 7 1

        • chociaz tyle mam co porumakuje

          a to naprawde piekne dziewczyny.

          • 0 0

      • jakie wyróżnienie... zarobek jak każdy inny... i wcale nie jakiś mega wysoki

        • 3 0

    • popracuj nad skladnia

      czytelnik moglby przeczytac dobrze napisany komentarz w tym czasie
      "Jasna sprawa, że kobiety powinny i całe szczęście występują wiele na metropolii,"

      • 4 0

    • NAJCELNIEJSZA i NAJPEŁNIEJSZA RECENZJA TEJ IMPREZY!!! (2)

      Ręce opadają gdy nieodpowiedzialni i prymitywni ludzie są odpowiedzialni za organizację i dobór wykonawców na tak dużej i mającej spory potencjał imprezie.

      To co powyżej to:
      JEST NAJCELNIEJSZA i NAJPEŁNIEJSZA RECENZJA TEJ IMPREZY!!!

      • 5 5

      • "nieodpowiedzialni i prymitywni ludzie są odpowiedzialni za organizację i dobór wykonawców" (1)

        Może po prostu podasz ich nazwiska, bo z treści postu wynika, że doskonale znasz te osoby i sposób ich pracy - sam bym chętnie się dowiedział, kto zacz!

        • 2 0

        • rękadowręczania nie jest prymitywna i na pewno zorganizuje konkurencyjną imprezę

          która zjednoczy prawdziwych, acz niedocenionych przez organizatorów Metropolii artystów. Artystów przez duże A, którzy świadomie prezentują muzyczną miernotę, ponieważ programowo kontestują takie ohydztwa jak poetyka tekstów i harmonia dźwięków!

          • 2 2

    • Boli krytyka nie? (1)

      Umyć buzie, ubrać się porządnie i do nauki gimnazjalistki!

      • 1 5

      • Co ? nie dla psa kiełbasa...

        Piękne studentki, które grają lepiej niż faceci....to musi boleć !

        • 3 2

    • co za zazdrosny bekot, przecież ta impreza to nie jakiś wielki festiwal

      tylko przegląd zespołów z 3m, wiec i miejsce na początkujące zespoły

      • 4 0

    • Jeśli Twój wywód dobrze zrozumiałem nieszczęśliwy człowieku, to jest mi Ciebie szczerze żal. Powodów powyższych wymiotów może być kilka: klasyczna polakowatość (pewnie jesteś muzykiem i bardzo chciałeś zagrać na imprezie, ale się nie udało), schizofrenia, albo po prostu któraś z w/w dziewcząt zerwała Ci gwint przy samych wydmuszkach mówiąc : "spiepszaj dziadu". Synek - sam sobie robisz bebe i to publicznie. Rada - laryngolog + poklepanie kapucyna po czole (zdaje się jeszcze tam jest Daisy ;) Wszyscy internetowi kozacy - wolny kraj - zróbcie własną imprezę według swojej woli. Nic nie stoi na przeszkodzie, nawet "publiczne" sfinansowanie. Tylko trzeba mieć w sobie coś więcej niż tylko potrzebę wylewania fekalii i czekania aż ten czy tamta się poślizgnie. Tfuu

      • 0 0

  • ;)

    obawiam się, że p. Knera się nie pobawi:)))

    • 3 3

  • A gdzie coś dla szatana ? Sama ogólnopojęta alternatywa prawie, co to za Metropolia bez przy..ebania ...? (1)

    ... i niech mi które powie że tu się nie gra po znajomościach ... fuj ... czarny krześcijanin zapewne nie pozwolił na siarkę ...

    • 8 10

    • 26 Ucho:)

      Absyntia nieco dołoży w tym roku do pieca, zapraszamy do Ucha :)) ave

      • 1 2

  • plakat

    to jak niedzwiedz w radiu

    • 2 0

  • UGWU jest OKEY, czyż nie?

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.