• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

III Konferencja Etyka Public Relations - "Odpowiedzialny PR w świecie algorytmów"

  • piątek, 2 grudnia 2022, godz. 10:00 - 16:30
  • Lokalizacja
    Online
  • Bilety
    wstęp wolny

Etyka PR to cykliczna konferencja, organizowana pod patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Tematem przewodnim trzeciej edycji jest odpowiedzialna komunikacja z otoczeniem w rzeczywistości rewolucji cyfrowej. W roli keynote speakerów wystąpią znakomici badacze: prof. Jerzy Olędzki, prof. Jerzy Zajadło oraz prof. Jan Kreft. Zapraszając do udziału w III

Konferencji Etyka PR oddajemy platformę do wymiany myśli, doświadczeń i dyskusji. Udział w niej wezmą przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych, którzy prowadzą badania w obszarze komunikacji. Nie zabraknie głosu praktyków, którzy każdego dnia stają przed dylematami etycznej komunikacji w świecie wielkiej cyfrowej transformacji: debatę ekspertów poprowadzi prof. Dariusz Tworzydło.

Celem cyklicznych konferencji Etyka PR jest prezentacja badań z zakresu public relations w perspektywie etycznej, a także szeroka dyskusja z udziałem praktyków nad kondycją, znaczeniem oraz standardami działań w tym obszarze. Organizatorem trzeciej edycji Konferencji jest Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego (dwie poprzednie edycje odbyły się na Uniwersytecie Stefana Kardynała Wyszyńskiego oraz Uniwersytecie Warszawskim).

Tematem przewodnim III Konferencji Etyka PR jest odpowiedzialna komunikacja z otoczeniem w rzeczywistości rewolucji cyfrowej. Era platform i danych to w obszarze PR nowa, zapośredniczona komunikacja i jej uczestnicy. Nastąpiły zmiany na wielu poziomach: tworzenia i przekazywania komunikatów, budowania i realizowania strategii PR oraz prowadzenia polityki informacyjnej we wszystkich sektorach. Dodatkowo w czasie kryzysu pandemii COVID-19 komunikacja bezpośrednia została zastąpiona komunikacją sieciową, co stało się wyzwaniem dla zawodowych komunikatorów. Prowadzenie odpowiedzialnej komunikacji okazało się kluczem do utrzymywania relacji z otoczeniem.

W roli keynote speakerów wystąpią znakomici badacze: Jerzy Olędzki, pomysłodawca idei Konferencji Etyka PR, emerytowany profesor Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, który wygłosi wykład pt. "Czy o etykę PR niepokoją się tylko seniorzy?", Jerzy Zajadło, prawnik i filozof, profesor w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa Uniwersytetu Gdańskiego (tytuł wystąpienia to "Naruszenie zasad etyki PR a demokratyczne państwo prawa") oraz Jan Kreft, profesor na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej z referatem - "Rytualizacja pokuty - gdy sprawca staje się ofiarą i zbawicielem"). Debatę pt. "Odpowiedzialna i etyczna komunikacja w erze rewolucji cyfrowej - mission impossible?" z udziałem ekspertów poprowadzi prof. Dariusz Tworzydło, kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations, Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Nowy sposób budowania i utrzymywania społecznych relacji to wyzwanie, które dotyka wiele obszarów - świat polityki, biznesu, kultury, nauki. W czasie Konferencji postaramy się wspólnie odpowiedzieć na wiele ważnych pytań, w tym m.in.:
- Czy potrafimy wykorzystać zdobycze rewolucji cyfrowej dla skutecznej, ale jednocześnie etycznej komunikacji?
- Jaka jest rola zawodowych komunikatorów - specjalistów public relations, rzeczników prasowych, ekspertów w zakresie promocji i marketingu - w erze platform i danych?
- Czy rewolucja komunikacyjna 2.0 to przeszłość?
- Jaka będzie komunikacja PR przyszłości?
- Co oznacza komunikacja w sytuacji permanentnego kryzysu?
- Czy fake newsy, infodemia, internetowy hejt i inne negatywne zjawiska staną się stałym wyzwaniem dla prowadzenia etycznego PR?

Komitet Naukowy
Prof. dr hab. Janusz Adamowski, Uniwersytet Warszawski
Ksiądz prof. dr hab. Michał Drożdż, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Prof. dr hab. Jan Kreft, Politechnika Gdańska
Prof. dr hab. Jerzy Olędzki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Prof. dr hab. Krystyna Wojcik, Szkoła Główna Handlowa
Dr hab. Małgorzata Łosiewicz, prof. UG, Uniwersytet Gdański
Dr hab. Monika Przybysz, prof. UKSW, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Dr hab. Waldemar Rydzak, prof. UEP, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska, prof. Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
Dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Dr hab. Jacek Barlik, Uniwersytet Warszawski
Dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Uniwersytet Warszawski
Dr Beata Czechowska-Derkacz, Uniwersytet Gdański
Dr Ewa Hope, Politechnika Gdańska
Dr Karolina Ołtarzewska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Dr Łukasz Przybysz, Uniwersytet Warszawski
Organizator
Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego

Patronat honorowy:
Rektor Uniwersytetu Gdańskiego prof. dr hab. Piotr Stepnowski
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej

Patronaty:
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Związek Firm Public Relations
Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom

Patroni medialni:
Trojmiasto.pl
Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Zawsze Pomorze
Radio MORS
Gazeta Uniwersytecka
CDN

Partner:
Inspiar. Studenckie Koło PR Uniwersytetu Gdańskiego
Program:
10.00-10.30 - uroczyste otwarcie

Dr hab. Radosław Kossakowski, prof. UG
Prodziekan ds. Badań Naukowych i Współpracy Międzynarodowej Wydziału Nauk Społecznych
Uniwersytetu Gdańskiego
Dr hab. Małgorzata Łosiewicz, prof. UG
Dyrektorka Instytutu Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego
Prof. dr hab. Iwona Hofman
Prezeska Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej
w Lublinie

10.30-12.10 - sesja plenarna
Czy o etykę PR niepokoją się tylko seniorzy?
Prof. dr hab. Jerzy Olędzki, pomysłodawca i inicjator idei Konferencji Etyka PR, Uniwersytet
Warszawski i Uniwersytet Kardynała Stefan Wyszyńskiego
Naruszanie zasad etyki PR a demokratyczne państwo prawa
Prof. dr hab. Jerzy Zajadło, Uniwersytet Gdański
Rytualizacja pokuty - gdy sprawca staje się ofiarą i zbawicielem
Prof. dr hab. Jan Kreft, Politechnika Gdańska
Dyskusja

12.10-12.30 - wirtualna kawa

12.30 -14.00 - panel ekspertów
Odpowiedzialna i etyczna komunikacja w erze rewolucji cyfrowej - mission impossible?
Prowadzenie dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, Uniwersytet Warszawski
Debata będzie poświęcona tematowi odpowiedzialności w komunikowaniu. Pokazane zostaną
zagrożenia wynikające z niekontrolowanej komunikacji wynikającej z rozwoju technologii. Podczas
debaty jej uczestnicy poszukiwać będą odpowiedzi na pytanie: czy etyka i odpowiedzialność
w kontekście komunikowania w nowym - cyfrowym świecie są możliwe i od czego zależą?
Wśród panelistów są przedstawiciele organizacji branżowych i mediów: Anna Kiryjow-Radzka
Prezeska Zarządu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, Emilia Hahn Prezeska Zarządu
Stowarzyszenia Agencji Public Relations, Przemysław Mitraszewski Prezes Zarządu Związku Firm
Public Relations, Cyprian Maciejewski Wiceprezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public
Relations, Małgorzata Gradkowska publicystka Regionalnego Portalu "Zawsze Pomorze".

14.00-14.20 - wirtualna kawa

14.20 - 15.45 - sesje naukowe
Sesja naukowa 1. Wyzwania edukacyjne dla branży PR. Przewodniczy dr hab. Monika Przybysz,
prof. UKSW
1. Kształcenie w obszarze public relations w Polsce - oczekiwania i rzeczywistość. Prezentacja
wyników pierwszego etapu badań, dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska, prof. SWPS,
Uniwersytet SWPS, dr Sylwia Szostak, Uniwersytet SWPS, dr Emilia Zakrzewska, Uniwersytet
Warszawski, mgr Żaneta Przybylska, SGH, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
2. Studenci public relations o reputacji i etyce w branży PR, dr hab. Jacek Barlik, Uniwersytet
Warszawski
3. Etyka zawodowa public relations - perspektywa potencjalnych adeptów zawodu,
dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, Uniwersytet Warszawski
4. Skuteczna i etyczna komunikacja oraz edukacja PR. Podyplomowe studia online PR
i Marketing Medialny UMCS, dr hab. Lidia Pokrzycka, prof. UMCS, Uniwersytet Marii
Skłodowskiej Curie w Lublinie
5. Dyskusja
Sesja naukowa 2. Etyka komunikacji w czasach permanentnego kryzysu. Przewodniczy ksiądz prof.
dr hab. Michał Drożdż
1. Elastyczne dostosowywanie się do czasu permanentnego kryzysu. Komunikowanie rządowe
w pierwszym roku pandemii - kanały, wyzwania i etyka, dr Waldemar Sobera, Uniwersytet
Śląski w Katowicach
2. Wojna rosyjsko-ukraińska i przymusowa migracja specjalistów branży PR z Ukrainy:
zagrożenia, wyzwania i możliwości instytucjonalnego oraz proceduralnego włączenia

w nowe środowiska zawodowe, prof. dr hab. Wasyl Hułaj, Uniwersytet Narodowy
Politechnika Lwowska
3. Realność a fikcja komunikacji w turbulentnych realiach rynku - quo vadis komunikacjo,
dr Michał Makowski, prof. PSW, Powiślańska Szkoła Wyższa
4. Zarządzanie strachem w mediach, czyli dlaczego zabrakło cukru?, mgr Malwina
Żuchniewicz, Uniwersytet Warszawski
5. Polityka informacyjna państwa w czasie kryzysu - przykład RFN dr hab. Katarzyna
Kamińska-Korolczuk, Uniwersytet Gdański
6. Dyskusja

Sesja naukowa 3. Przyszłość PR w obliczu rewolucji cyfrowej. Przewodniczy dr hab. Malgorzata
Łosiewicz, prof. UG
1. Kodeksy etyczne public relations a praktyka wykorzystywania algorytmów, dr hab. Anna
Adamus-Matuszyńska, prof. UE w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
2. Czym jest dzisiaj informacja? Infoaktywizm a przyszłość komunikacji online, Barbara Man,
Bonjour Sp. z o.o., Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
3. Jaka będzie komunikacja PR przyszłości?, Karolina Janik, Personal PR
4. Oferty pracy a tożsamość zawodowa PR-owców w kontekście odpowiedzialnej komunikacji
z otoczeniem w rzeczywistości rewolucji cyfrowej, mgr Beata Milewicz, Uniwersytet
Warszawski
5. Polityzacja pokolenia Z a odpowiedzialne komunikowanie na przykładzie TikToka. Okiem
młodych, mgr Hubert Kuliński, Uniwersytet Warszawski
6. Dyskusja

Sesja naukowa 4. Profesjonalizm i strategie PR. Przewodniczy dr Ewa Hope
1. Pięć filarów profesjonalizmu i etyki public relations, dr Łukasz Przybysz, Uniwersytet
Warszawski
2. Public relations i propaganda - o sekretnych i wstydliwych związkach, dr Krystyna
Kwapisiewicz-Hudzik, Uniwersytet Marii Skłodowskiej Curie w Lublinie
3. Public relations jako sposób pozyskiwania publiczności na przykładzie festiwali filmowych,
dr Iwona Grodź, PTKS, Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych im. prof. Michała
Iwaszkiewicza w Poznaniu
4. Nieodpowiedzialność w PR - studium strategii promocyjnych gal freak fight'owych,
mgr Urszula Dyrcz, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, mgr Joanna Urbaś,
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
5. Dyskusja

15.45 - 16.00 - zakończenie

Opinie