Wydarzenie w ramach
Zdolni z równie imponującym efektem wykonywać muzykę wokalną czasów średniowiecza, jak i dzieła żyjących kompozytorów. Dla Hilliard Ensemble muzyka wielogłosowa wydaje się całkowicie ponadczasowa, dzięki czemu ich reputacja jako jednej z najwybitniejszych kameralnych grup wokalnych jest niepodważalna. Charakterystyczny styl wykonawczy i nadzwyczajna muzykalność każdego z członków zespołu pogląd ten jedynie potwierdzają.
Podobne wydarzenia
piątek, godz. 17:30
sobota, godz. 17:30
muzyka poważna - koncerty w Trójmieście
Największą bodaj sławę przyniosły kwartetowi dwa albumy nagrane wspólnie z norweskim saksofonistą polskiego pochodzenia Janem Garbarkiem, zatytułowane Officium i Mnemosyne, zacierające granice między klasyką i jazzem. Hilliard Ensemble nagrywał także z niemieckim skrzypkiem Christophem Poppenem i sopranistką Moniką Bauch, a rezultatem tej współpracy jest intrygujący album Morimur, na którym Bachowska Partita d-moll przeplata się z chorałami.
Istotnym elementem doktryny zespołu jest ścisłe współdziałanie z żyjącymi kompozytorami. Swój udział miał Hilliard Ensemble m.in. w Miroirs des Temps Unsuka China z 1999 roku w interpretacji London Philharmonic Orchestra pod Kentem Nagano, III Symfonii Stephena Hartkego z towarzyszeniem New York Philharmonic Orchestra prowadzonej przez Lorina Maazela czy Quickening Jamesa MacMillana napisanego na zamówienie BBC i Philadelphia Orchestra. Słynnymi projektami dedykowanymi kwartetowi są także I went to the house but did not enter Heinera Goebbelsa, który miał premierę w roku 2008 na festiwalu w Edynburgu, oraz Et Lux Wolfganga Rihma, wykonywany z wybitnym Arditti Quartet. Obchodzącej w 2014 roku 40-lecie istnienia grupie dedykują utwory najwięksi współcześni kompozytorzy, m.in. wspomniani Goebbels, Rihm czy Gavin Bryars.