• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
stat
Impreza już się odbyła
Aktualna edycja:
Jazz Jantar 2024
PATRONAT

FJJ 2018: Irreversible Entanglements, Josef Leimberg

Wydarzenie w ramach

Zapraszamy na 21. Festiwal Jazz Jantar. 8 listopada wystąpią IRREVERSIBLE ENTANGLEMENTS i JOSEF LEIMBERG.

8.11.2018 / G.19.00
IRREVERSIBLE ENTANGLEMENTS / Avant Days
JOSEF LEIMBERG / ASTRAL PROGRESSIONS / All That Jazz / pierwszy raz w Polsce

jazz - koncerty w Trójmieście


Ceny biletów podane są na końcu tekstu. Bilety obejmują 2 koncerty danego dnia. Ostatni dzień sprzedaży I puli: 30 września 2018.
Zarezerwowane bilety są sprzedawane w cenie obowiązującej w dniu faktycznego wykupienia zarezerwowanych biletów.

IRREVERSIBLE ENTANGLEMENTS / Avant Days
Camae Ayewa - voice / Keir Neuringer - alto saxophone / Aquiles Navarro - trumpet / Luke Stewart - double bass / Tcheser Holmes - drums

Irreversible Entanglements to zaangażowany, wolnościowy kolektyw łączący spoken word z free jazzem. Skład został powołany do życia na początku 2015 roku przez saksofonistę Keira Neuringera, poetkę Camae Ayewa (znaną też jako Moor Mother) i basistę Luke'a Stewarta, którzy wystąpili razem na imprezie Musicians Against Police Brutality zorganizowanej po śmierci Akai Gurley postrzelonej przez nowojorską policję. Kilka miesięcy później grupa do składu dołączył trębacz Aquiles Navarro i perkusista Tcheser Holmes, a pierwszy wspólny koncert tego składu został uwieczniony na ich debiutanckiej płycie. Wpisując się w bogatą tradycję muzyki zaangażowanej (która w związku z rosnącymi na świecie napięciami przeżywa ostatnio swój renesans) zespół łączy niespokojną, zadziorną i muzykę free-jazzową z oskarżycielską poezją Ayewy, traktującą o opresji, przetrwaniu i sile. Zważywszy na to, że jedyne dotąd wydawnictwo grupy zostało nagrane live, słowa dziennikarzy muzycznych można odnieść do tego, co będzie można przeżyć na koncercie Irreversible Entanglements podczas Festiwalu Jazz Jantar:

"Mamy tu granie polityczne, granie pełne złości na okropny, ciemny, zły i kłamliwy świat, który oglądaliśmy cały dzień. Moor Mother wypluwa z siebie teksty dotyczące tzw. problemów współczesnego świata jak długi freestyle, czasem uciekając do katartycznego krzyku - jak w Enough. Towarzyszący tej nieprzyjemnej momentami ekspresji groove bywa dużo prostszy niż u Mamode'a, choć płynność linii basowych Luke'a Stewarta trudna byłaby do zastąpienia drogą programowania, a Tcheser Holmes pokazowe linie triolowych rytmów gra sobie jak gdyby nic na żywo. To pokolenie post-Coltrane'owskie, ale i pokolenie post-Dilla w równej mierze. W tym świecie, drogie szafiarki i szafiarze, Coltrane i Dilla to mieszkańcy jednej galaktyki."
Bartek Chaciński, Polityka

JOSEF LEIMBERG / ASTRAL PROGRESSIONS / All That Jazz /
pierwszy raz w Polsce
Josef Leimberg - trumpet / Tracy Wannomae - bass clarinet, saxophone, flute / Anand Bennett - guitar / Matthew Little - keys / Sanjaya Ajaye - bass / William Logan - drums

Być może Josef Leimberg nie istnieje w świadomości fanów innowacyjnego brzmienia West Coast Jazzu równie silnie, jak choćby Flying Lotus, Thundercat czy Kamasi Washington jednak mimo iż działa na drugim planie, ten kalifornijski trębacz i producent muzyczny ma za sobą pracę u boku największych hip-hopowych sław, takich jak Snoop Dogg, Dr. Dre, SZA czy Erykah Badu, a w jego muzycznym cv znajdziemy także niebagatelny wkład w brzmienie uhonorowanego nagrodą Grammy w 2016 roku albumu Kendricka Lamara "To Pimp a Butterfly".

Josef Leimberg gra na trąbce od piątego roku życia a pasję do hip-hopu oraz jazzu rozwinął podczas nauki w Hamilton High School oraz w Cal Arts, gdzie jako członek hip-hopowej grupy Mad Kap pisał teksty i występował pod pseudonimem Dr. Soose. W założonym przez również grającego na trąbce ojca Iron Worx Creative Recordings Studio Josef miał okazję nagrywać z licznymi uznanymi muzykami, wśród których znaleźli się Robert Glasper, Chance the Rapper, Bilal, Angie Stone, Madlib, Frank Ocean, George Clinton i inni. Jednym z ważniejszych momentów wczesnej kariery Leimberga była także współpraca ze Snoop Doggiem: trębacz wyprodukował część utworów z pokrytych platyną krążków "R&G (Rhythm & Gangsta): The Masterpiece" oraz "Paid tha Cost to Be da Boss" a także grał w zespole koncertowym rapera. Wspólnie z utalentowanym muzykiem i wieloletnim przyjacielem Terracem Martinem jako LoveDragon wyprodukował z kolei Kendricka Lamara utwory "How Much A Dollar Cost" oraz "You Ain't Gotta Lie (Momma Said)". Ten ostatni znalazł się na "To Pimp a Butterfly", do którego Leimberg dogrywał także trąbki a nawet wokale.

Pochłonięty produkcją Josef Leimberg na wydanie solowego albumu zdecydował się po śmierci dopingującej jego twórczym działaniom matki. Debiutancki "Astral Progressions" łączy brzmienia fusion jazzowe, elementy funku czy neo-soulu oraz wyrosły z R'n'B groove. Psychodeliczne eksploracje, płynny sound, pogłosy i echa wplecione są w obfitość cocktail jazzu z lat 60-tych, a nad całością unosi się duch Milesa Davisa okresu elektrycznego (co podkreśla znajdująca się na płycie interpretacja davisowskiego "Lonely Fire"). Album powstał przy współudziale szeregu gości - pierwszoplanowych postaci współczesnej muzyki progresywnej - swojego talentu brzmieniu "Astral Progressions" użyczyli: Kamasi Washington, Bilal, Georgia Anne Muldrow, Kurupt, Terrace Martin czy Miguel Atwood Ferguson i lista ta czyni z "Astral Progressions" specjalny projekt szeroko prezentujący potencjał współczesnego jazzu z zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. W Wall Street Journal o płycie napisano: "gwiazdorski jazz-funk... przepełniony wirtuozerskimi solówkami jazzowymi" a Los Angeles Times dodaje "Leimberg uderza w kosmiczne sfery... to odjechana płyta, gęsta od pogłosów, ech, nawarstwień, płaszczyzn głosu i wolnego ducha, który celebruje dźwiękową spontaniczność". Wygląda na to, że Kalifornijczyk całkowicie wyszedł z cienia głośniejszych od siebie współpracowników i choć rozpoznanie jego talentu trwało dość długo, wiele wskazuje na odmianę sytuacji.

Koncert podczas 21. Edycji Festiwalu Jazz Jantar będzie pierwszym występem Josefa Leimberga w Polsce.

Bilety:
20 zł I pula / 30 zł II pula - zniżka* na Kartę Dużej Rodziny
40 zł I pula / 55 zł II pula - ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów
55 zł I pula / 75 zł II pula - super zniżka* na Kartę do Kultury
70 zł I pula / 90 zł II pula - bez zniżek
Ostatni dzień sprzedaży I puli: 30 września 2018
Bilety obejmują wszystkie koncerty danego dnia.

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom oraz emerytom i rencistom - za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji.

Sprzedaż biletów bez zniżek: https://tickets.klubzak.com.pl/

Sprzedaż biletów i karnetów oraz rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak codziennie w godzinach od 15.00 do 21.00 (w sb i nd od g.16.00).
Kontakt: kasa@klubzak.com.pl; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 - w.117 / Płatność za bilety i karnety gotówką lub kartą. Bilety bez zniżek można nabywać w naszym sklepie internetowym: tickets.klubzak.com.pl.

Rezerwacje: kasa@klubzak.com.pl. Potwierdzone rezerwacje na koncerty należy odebrać w ciągu 5 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dany koncert.

Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na koncertach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane, liczba miejsc siedzących ograniczona, w przypadku dużego zainteresowania koncertem wszystkie miejsca stojące. Informacje o stanie sprzedaży będą zamieszczane na bieżąco na tablicach w Klubie Żak i na facebook.com/JazzJantar.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych.
Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.

Przeczytaj także

Opinie